Puhe-Judo™ – Haastavien asiakastilanteiden ammattimainen hallinta
Päijät-Hämeen kesäyliopisto
Puhe-Judo™ – Haastavien asiakastilanteiden ammattimainen hallinta
Sisältö
Koulutuksesta ammattilainen saa käyttöönsä käytännönläheisiä vuorovaikutustyökalua tilanteisiin, joissa asiakas voi olla pettynyt, turhautunut, kiihtynyt tai jonkin muun voimakkaan tunteen valassa.
Hyötyinä asiakaskokemuksen varmistaminen tunnepitoisissa palvelutilanteissa, työssäjaksamisen ja nopeamman palautumisen tukeminen, tehokkaampi palautteiden käsittely, pienemmät välilliset selvittelykustannukset, ajankäytön tehostaminen palaute- ja reklamaatiotilanteissa.
• Mistä tekijöistä asiakkaan pettymys tai haastava käytös voi johtua – voiko tekijöihin vaikuttaa?
• Tunnepitoisten tilanteiden ja ihmisten kohtaaminen ammattimaisesti
• Tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen tehokkaasti
• Miten hallita omia tunteita vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa?
• Mitä tarkoittaa ammattimainen suhtautuminen viestinnällisiin konflikteihin ja mitä sillä saavutetaan?
• Miten ammattilainen valmistautuu haasteellisiin viestintätilanteisiin?
• Assertiivisuuden eli oikeanlaisen jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
• Miten asetetaan ammattimaisesti asiakkaan käytökselle tai vaatimuksille rajat?
• Kuuntelu ja kohtelu – yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää
• Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus tilanteen hallintaan
• Miltä ammattilainen näyttää ja kuulostaa haastavissa vuorovaikutus- ja viestintätilanteissa?
• Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
• Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet, tekniikat ja askelkuviot
• Tilanteen jälkeen tehtävät toimet – työkyvyn varmistaminen ja palautumisen jouduttaminen
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Puhe-Judo™ – Haastavien asiakastilanteiden ammattimainen hallinta, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Kohderyhmä
Koulutus soveltuu kaikille ammattilaisille ja toimialoille, joissa vastapuoli tai asiakas, oppilas, asukas, potilas tai yhteistyökumppani saattaa joskus käyttäytyä tunnepitoisesti tai haastavasti.
Aikataulu
20.09.2023
klo 12.00-16.00
Koulutuspaikka
Päijät-Hämeen kesäyliopisto, Lahden Tiedepuisto, Niemenkatu 73
Kouluttaja
Tero Ålander, vastuukouluttaja, Mielenrauha koulutuspalvelut Oy
Tero on akreditoitu Resilienssi- ja tunneälyvalmentaja, yrittäjä ja kokenut palveluliiketoiminnan johtaja. Teron osaamisalueeseen kuuluvat myös maltillisen konfliktinhallinnan menetelmät sekä työpaikkojen sisäisten haastavien viestintä- ja vuorovaikutustilanteiden hallinta. Terolla on liike-elämän kokemuksen lisäksi työkokemusta asiantuntijan ja toiminnankehittäjän tehtävistä sekä opetustehtävistä mm. ammattikorkeakouluissa ja oppilaitoksissa. Teron laaja-alainen näkemys ja käytännön kokemus yhdistettynä positiiviseen ja asiakaspalveluhenkiseen otteeseen toiminnan kehittämisessä luovat pohjan hauskoille, monipuolisille, innostaville ja käytännönläheisille koulutuksille ja valmennuksille.
Kustannukset
185 €, sisältää iltapäiväkahvit
(hintaan ei lisätä arvonlisäveroa)
Päijät-Hämeen kesäyliopisto Facebookissa
Ota yhteyttä
Päijät-Hämeen kesäyliopisto

Kesäyliopisto sinua varten – ympäri vuoden
Päijät-Hämeen kesäyliopisto järjestää monipuolista ja laadukasta koulutusta eri alojen ammattilaisille, opiskelijoille ja harrastajille. Kesäyliopisto tarjoaa avointa korkeakouluopetusta, ammatillista täydennyskoulutusta, kielikursseja, lukiolaiskursseja sekä muuta yleissivistävää ja ajankohtaista koulutusta. Tilauskoulutusta toteutetaan räätälöitynä työyhteisöjen koulutustarpeiden ja toiveiden mukaisesti. Päijät-Hämeen kesäyliopisto tarjoaa ammatillista täydennyskoulutusta...
Yhteystiedot
Päijät-Hämeen kesäyliopisto
Saadaksesi lisätietoa aiheesta Puhe-Judo™ – Haastavien asiakastilanteiden ammattimainen hallinta täytä seuraavat tiedot: