Puhe-Judo™ – Haastavien asiakastilanteiden ammattimainen hallinta

Päijät-Hämeen kesäyliopisto
Yhteenveto
20.09.2023
185 EUR (arvonlisäverotonta)
20.9.2023 12.00
Haku päättyy: 6.8.2023
   
Lähiopetus
Lahti
Koulutus

Puhe-Judo™ – Haastavien asiakastilanteiden ammattimainen hallinta

Sisältö

Koulutuksesta ammattilainen saa käyttöönsä käytännönläheisiä vuorovaikutustyökalua tilanteisiin, joissa asiakas voi olla pettynyt, turhautunut, kiihtynyt tai jonkin muun voimakkaan tunteen valassa.

Hyötyinä asiakaskokemuksen varmistaminen tunnepitoisissa palvelutilanteissa, työssäjaksamisen ja nopeamman palautumisen tukeminen, tehokkaampi palautteiden käsittely, pienemmät välilliset selvittelykustannukset, ajankäytön tehostaminen palaute- ja reklamaatiotilanteissa.

• Mistä tekijöistä asiakkaan pettymys tai haastava käytös voi johtua – voiko tekijöihin vaikuttaa?
• Tunnepitoisten tilanteiden ja ihmisten kohtaaminen ammattimaisesti
• Tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen tehokkaasti
• Miten hallita omia tunteita vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa?
• Mitä tarkoittaa ammattimainen suhtautuminen viestinnällisiin konflikteihin ja mitä sillä saavutetaan?
• Miten ammattilainen valmistautuu haasteellisiin viestintätilanteisiin?
• Assertiivisuuden eli oikeanlaisen jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
• Miten asetetaan ammattimaisesti asiakkaan käytökselle tai vaatimuksille rajat?
• Kuuntelu ja kohtelu – yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää
• Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus tilanteen hallintaan
• Miltä ammattilainen näyttää ja kuulostaa haastavissa vuorovaikutus- ja viestintätilanteissa?
• Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
• Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet, tekniikat ja askelkuviot
• Tilanteen jälkeen tehtävät toimet – työkyvyn varmistaminen ja palautumisen jouduttaminen

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Jos haluat lisätietoa aiheesta Puhe-Judo™ – Haastavien asiakastilanteiden ammattimainen hallinta, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.

Kohderyhmä

Koulutus soveltuu kaikille ammattilaisille ja toimialoille, joissa vastapuoli tai asiakas, oppilas, asukas, potilas tai yhteistyökumppani saattaa joskus käyttäytyä tunnepitoisesti tai haastavasti.

Aikataulu

20.09.2023

klo 12.00-16.00

Koulutuspaikka

Päijät-Hämeen kesäyliopisto, Lahden Tiedepuisto, Niemenkatu 73

Kouluttaja

Tero Ålander, vastuukouluttaja, Mielenrauha koulutuspalvelut Oy

Tero on akreditoitu Resilienssi- ja tunneälyvalmentaja, yrittäjä ja kokenut palveluliiketoiminnan johtaja. Teron osaamisalueeseen kuuluvat myös maltillisen konfliktinhallinnan menetelmät sekä työpaikkojen sisäisten haastavien viestintä- ja vuorovaikutustilanteiden hallinta. Terolla on liike-elämän kokemuksen lisäksi työkokemusta asiantuntijan ja toiminnankehittäjän tehtävistä sekä opetustehtävistä mm. ammattikorkeakouluissa ja oppilaitoksissa. Teron laaja-alainen näkemys ja käytännön kokemus yhdistettynä positiiviseen ja asiakaspalveluhenkiseen otteeseen toiminnan kehittämisessä luovat pohjan hauskoille, monipuolisille, innostaville ja käytännönläheisille koulutuksille ja valmennuksille.

Kustannukset

185 €, sisältää iltapäiväkahvit

(hintaan ei lisätä arvonlisäveroa)

Päijät-Hämeen kesäyliopisto Facebookissa

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Puhe-Judo™ – Haastavien asiakastilanteiden ammattimainen hallinta? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Päijät-Hämeen kesäyliopisto

Kesäyliopisto sinua varten – ympäri vuoden

Päijät-Hämeen kesäyliopisto järjestää monipuolista ja laadukasta koulutusta eri alojen ammattilaisille, opiskelijoille ja harrastajille. Kesäyliopisto tarjoaa avointa korkeakouluopetusta, ammatillista täydennyskoulutusta, kielikursseja, lukiolaiskursseja sekä muuta yleissivistävää ja ajankohtaista koulutusta. Tilauskoulutusta toteutetaan räätälöitynä työyhteisöjen koulutustarpeiden ja toiveiden mukaisesti. Päijät-Hämeen kesäyliopisto tarjoaa ammatillista täydennyskoulutusta...


Lue lisää kouluttajasta Päijät-Hämeen kesäyliopisto ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

Päijät-Hämeen kesäyliopisto

Niemenkatu 73
15140 Lahti

 Näytä puhelinnumero
www.phkesa.fi

Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.
Ota yhteyttä

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Puhe-Judo™ – Haastavien asiakastilanteiden ammattimainen hallinta täytä seuraavat tiedot: