Kuluttajansuojan muutokset yrityksen kannalta ja verkkokaupan sudenkuopat

YritysAkatemia, Verkossa
Kesto
3 tuntia
Hinta
390 EUR + alv 24 % (yht. 483,60 EUR)
Seuraava toteutus
14 maaliskuuta, 2024 (+2 toteutusta)
Toteutustapa
Etätoteutus
Koulutuskieli
suomi
Kesto
3 tuntia
Hinta
390 EUR + alv 24 % (yht. 483,60 EUR)
Seuraava toteutus
14 maaliskuuta, 2024 (+2 toteutusta)
Toteutustapa
Etätoteutus
Koulutuskieli
suomi
alkaen 390 EUR + alv 24 % / osallistuja

Kuluttajansuojan muutokset yrityksen kannalta ja verkkokaupan sudenkuopat

YritysAkatemia

Kuluttajansuojalainsäädäntö on uudistunut sekä vuonna 2022 että nyt kuluvan vuoden alusta. Uudistukset ovat tuoneet mukanaan merkittäviä muutoksia sekä tavaran kauppaan että kokonaan uusia säännöksiä digitaalisen palveluiden ja sisältöjen kauppaan. Laki suojaa asiakasta, sopimusehdot yrittäjää. Koulutuksessa saat tiedon ajankohtaisista kuluttajansuojan muutoksista yrittäjän näkökulmasta.

Koulutuksessa käsitellään kuluttajansuojalain perusteita, markkinoinnin pelisääntöjä ja tavaran ja palveluiden kaupan tilanteita myyjän näkökulmasta. Milloin tavarassa on virhe ja mitä myyjä on velvollinen korvaamaan, voiko asiakas aina vaatia uuden tuotteen? Onko myyjällä ikuinen vastuu? Kuinka myyjä voi rajoittaa omaa korvausvelvollisuuttaan? Onko takuu avoin shekki ostajalle?

Kuluttajapalveluita, kuten esimerkiksi korjaamo-, korjaus-, terveyden- ja kauneudenhoitopalvelut sekä pesula-, pihasuunnittelu- yms palvelut kuuluvat myös kuluttajansuojalain piiriin. Laki antaa mahdollisuuksia mutta myös velvoittaa yrityksiä. Kuinka hinnasta sovitaan siten, että se sitoo? Voiko yrittäjä ryhtyä toimenpiteeseen vaikka tietää, ettei se välttämättä onnistu? Voiko hinnasta antaa arvion ja sitooko hinta-arvio? Näihin ja muihin kysymyksiin saat koulutuksessa vastauksen.

Mitä pitää tietää verkkokaupan ehdoista, jotta myyjä voi olla turvassa? Useimmilla yrityksillä verkkokauppaehdot ovat virheelliset tai puutteelliset tavalla, jonka vuoksi peruuttamisoikeus pidentyy 14 päivän sijasta vuoteen, aiheuttaa sen, että asiakas voi jo saadun palvelun hinnan periä vuodenkin päästä takaisin tai ostaja palauttaa käytetyn tavaran puolen vuoden päästä kaupasta likaisena muttei myyjä voi periä arvonalennusta. Oikein tehdyillä ehdoilla säästyy yrittäjä monelta harmilta ja turhilta taloudellisilta menetyksiltä.

Sisältö: Kuluttajansuojalaki ja kuluttajansuojajärjestelmä, markkinointi ja asiakassuhde, tavaran- ja palveluiden kaupan viivästys – ja virhesäännökset, myyjän vahingonkorvausvelvollisuus, takuun uudet säännöt, digitaalisia sisältöjä ja palveluita koskeva uusi sääntely, verkkokauppaehtojen merkitys myyjän oikeusturvan takeena.

Seuraavat toteutukset

Tulossa 2 toteutusta

14 maaliskuuta, 2024

  • Etätoteutus
  • Verkossa
  • suomi

23 toukokuuta, 2024

  • Etätoteutus
  • Verkossa
  • suomi

Kouluttaja

Tuula Sario, kuluttajaoikeuden juristi, LexLegato

Kustannukset

390.00€ + alv

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Kuluttajansuojan muutokset yrityksen kannalta ja verkkokaupan sudenkuopat? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.
YritysAkatemia
Ruoholahdenkatu 14
00180 Helsinki

YritysAkatemia on perheyritys, jonka koulutusperiaatteena on asiakaslähtöinen, ajankohtainen ja laadukas palvelu. Sen vahvuuksia ovat vankka 30 vuoden kokemus alalla sekä kouluttajien rautainen ammattitaito. YritysAkatemia järjestää koulutuksia laidasta laitaan, taloushallinnosta esimieskoulutuksiin, vuorovaikutustaitojen huollosta palkkahallinnon haasteisiin, sekä sopimusoikeuden kiemuroista julkisiin hankintoihin. Koulutuskalenterista...

Lue lisää kouluttajasta YritysAkatemia ja katso koulutustarjonta täältä

Sponsoroitu