Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Laajenna laatujärjestelmää kohti laatujohtamisen (TQM, Total Quality Management) periaatteita

Qualitas Fennica
Yhteenveto
1 päivä
   
Helsinki
Avoin koulutus

Laajenna laatujärjestelmää kohti laatujohtamisen (TQM, Total Quality Management) periaatteita

Laajenna laatujärjestelmää kohti laatujohtamisen (TQM) periaatteiden soveltamista

Laajenna laatujärjestelmää

Johtamisjärjestelmästandardien uudistamisessa johtajuuden ja johdon sitoutumisen osoittamisen vaatimukset lisääntyivät selvästi aikaisempiin versioihin nähden, mutta edelleenkin päivitettyjen standardien vaatimukset ovat kompromissi, jotka eivät edusta ns. viimeisimpiä parhaita käytäntöjä.

Standardien käyttötarkoitus on toimia tarvittaessa kahden osapuolen vaatimusliitteinä keskinäisissä sopimuksissa. Standardit palvelevat tavallaan ns. perusasioiden julistuksina laatu-, ympäristö. työturvallisuus-, tietoturva- ym. asioissa, joihin sopimusosapuolet voivat sitoutua.

Laadunhallintastandardia ISO 9001:2015 ei ole suunniteltukaan olemaan vaatimuslista viimeisimmistä laadunhallinnan menettelyistä ja periaatteista. ISO 9001 -standardin Plan-Do-Check-Act -periaate mahdollistaa erinomaisen hyvin laadunhallintajärjestelmän laajentamisen ns. Total Quality Management -vaatimuksia sisältäväksi laadukkaan johtamisen järjestelmäksi.

Koulutuksen sisältö ja hyödyt

Tässä koulutuksessa paneudutaan muutamiin TQM-näkökulmiin, joiden avulla organisaatio voi laajentaa peruslaatujärjestelmää kokonaisvaltaisemmaksi laadukkaan johtamisen järjestelmäksi. TQM-periaatteet soveltuvat laadunhallinnan lisäksi niin ympäristöjohtamiseen, työturvallisuus- kuin tietoturvajohtamiseen ja antavat uutta otetta järjestelmien vaikuttavuuden lisäämiseen.

Koulutuksessa

  • Perehdyt Total Quality Management (TQM) ajattelun viimeisimpiin periaatteisiin, joiden avulla omaa laadunhallintajärjestelmää/toimintajärjestelmää voidaan laajentaa kokonaisvaltaisemmaksi ja lisätä järjestelmien kykyä saavuttaa johdon määrittelemät halutut tulokset
  • Perehdyt TQM-ajattelun laajennettuun laatukäsitteeseen ja asiakaskeskeisyyteen
  • Lisäksi pääset oppimaan TQM-ajattelun johtajuusnäkemyksestä, tavoiteasetannasta, laatukulttuuriajatuksista, jatkuvan parantamisen näkemyksestä sekä henkilöstön osallistamisesta

Oppimismenetelmät

Koulutus on yksipäiväinen (1 pv) ja koostuu alustavista luennoista, käytännön esimerkeistä ja organisaatiokohtaisista syventävistä pohdinnoista.

Koulutuspäivän päätteeksi osoitetaan selvästi, miten osallistujat voivat jatkaa tästä. Kurssilaiset saavat tuhdin paketin erilaisia malleja, työkaluja, työpohjia ja välineitä organisaatiokohtaisen kehittämisen tueksi.

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Jos haluat lisätietoa aiheesta Laajenna laatujärjestelmää kohti laatujohtamisen (TQM, Total Quality Management) periaatteita, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan kouluttajalle.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu johto-, laadunhallinta-, ympäristö-, turvallisuus- ja lean kehittämistoiminnoista vastaaville. Koulutus sopii laatu-, kehitys-, ympäristöpäälliköille, prosessinomistajille, sisäisille auditoijille, esimiehille ja johdolle sekä kaikille henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita tavoitteellisesta toiminnasta, mittaamisesta, ja organisaation jatkuvasta kehittämisestä.

Laajenna laatujärjestelmää kohti laatujohtamisen (TQM) periaatteiden soveltamista

Aikataulu

08:45 Aamukahvit ja ilmoittautuminen

09:00 Päivän avaus, ohjelma ja tavoitteet

  • Total Quality Management käsite ja historiaa
  • Laatukäsite Total Quality Management-ajattelussa
  • TQM-gurujen keskeisimpiä teesejä laadukkaan johtamisen piirteistä
  • TQM-ajattelun ja ISO 9001:2015 näkökulman merkittävimmät erot
  • Laatukulttuurin piirteitä, jotka tukevat kokonaisvaltaista toimintajärjestelmien hallintaa ja tuloskuntoa
  • Mikromanageerauksesta kohti kokonaisvaltaista systeemien johtamista

Alustukset, keskustelut, pienharjoitteet

11:30 Lounas

12:15 Ohjelma jatkuu

  • TQM ja asiakaskeskeisyys
  • TQM-näkemys tavoitteiden asettamisesta, kytkennästä strategiaan ja jalkauttamisesta aina henkilökohtaiselle tasolle ml. tavoiteasetannan menetelmäesimerkkejä
  • Prosessijohtamisen avainasioita TQM-ajattelussa - tiivistelmä

Alustukset, keskustelut, pienharjoitteet

14:00 Kahvi

14:15 Ohjelma jatkuu

  • Toimittaja- ja asiakaskumppanuuden vahva rooli TQM-ajattelussa
  • Kumppanuuden avainasiat ja hyödyt organisaation toiminnassa
  • Kumppanuuden mittaaminen ja arviointi
  • Kumppanuuden kypsyysasteikot
  • TQM-ajattelun painotukset jatkuvassa parantamisessa

Yhteenvetokeskustelu

Miten jatkaa tästä?

16:00 Koulutuspäivä päättyy

Kouluttaja

Kouluttajana toimii  Jussi Moisio, perustaja, vanhempi konsultti, pääarvioija, Arter

Jussi Moisio on toinen Arterin perustajajäsenistä ja hänellä on vuosikymmenten kokemus laadunhallinnan, ympäristö- ja turvallisuusasioiden, riskien hallinnan, jatkuvan parantamisen, prosessiajattelun ja prosessien mittaamisen kuin myös erilaisten arviointien ja auditointien parista. Jussi on tehnyt laajoja yksityisen alan kuin julkisen alan prosessien arviointeja, taustaselvityksiä ja haastatteluja sekä priorisoinut niiden perustalta kehittämiskohteet niin Suomessa kuin kansainvälisesti.

Kustannukset

Koulutuksen hinta on 650 € + alv. Hinta sisältää koulutuspäivän, materiaalit ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Ilmoittautuminen on sitova. Peruutuksista tulee ilmoittaa 8 päivää ennen koulutuksen alkua. Myöhemmin tehdyistä veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko hinta.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Laajenna laatujärjestelmää kohti laatujohtamisen (TQM, Total Quality Management) periaatteita? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Qualitas Fennica Twitterissä


Qualitas Fennica

Qualitas Fennica

Qualitas Fennica – jalostamme osaajista huippuja

Arter Oy suunnittelee Qualitas Fennica -tuotenimen alla avoimia ja organisaatiokohtaisia koulutuksia sekä pidempikestoisia valmennuksia. Koulutukset suunnitellaan yhdessä asiakkaiden kanssa heidän tarpeitaan ja heidän menestymistään tukeviksi. Yrityksellä on useiden vuosien ja tuhansien prosessi-, laadunhallinta- ja toimintajärjestelmäprojektien sekä arviointien kokemus teollisuudesta, terveydenhuollosta...


Lue lisää kouluttajasta Qualitas Fennica ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

Qualitas Fennica

Valimotie 21
00380 Helsinki

 Näytä puhelinnumero
www.arter.fi

Arvioinnit
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.

Arvioinnit kouluttajasta
(4,3)
Perustuu 45 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Laajenna laatujärjestelmää kohti laatujohtamisen (TQM, Total Quality Management) periaatteita täytä seuraavat tiedot: