🎓 MBA-stipendin haku on avattu! Hae stipendiä 16.6. mennessä »

Hinnoittele palvelusi oikein

Kesto
6 tuntia
Hinta
790 EUR + alv 24 % (yht. 979,60 EUR)
Seuraava toteutus
28 toukokuuta, 2024 katso lisätiedot
Toteutustapa
Etätoteutus
Kesto
6 tuntia
Hinta
790 EUR + alv 24 % (yht. 979,60 EUR)
Seuraava toteutus
28 toukokuuta, 2024 katso lisätiedot
Toteutustapa
Etätoteutus
alkaen 790 EUR + alv 24 % / osallistuja

Hinnoittele palvelusi oikein

Kauppakamarin Koulutus

Hinnoittele palvelusi mahdollisimman kannattavasti ja ostajan kannalta houkuttelevasti!

Koulutuksessa syvennytään palveluiden hinnoitteluun ja hinnoittelun psykologiaan. Hinnoittelu on yksi tehokkaimmista tavoista parantaa yrityksen kannattavuutta. Tutkimusten mukaan 1 % hinnankorotuksella saavutetaan keskimäärin 10–20% parannus kannattavuudessa. 

Hinta ei kuitenkaan ole vain numero, vaan sillä luodaan ostajalle mielikuvia palvelun arvosta ja laadusta. Sen takia on tärkeä tietää, kuinka olennainen tekijä hinta on ostajalle ostamisen kannalta ja miten hän reagoi hinnan muutoksiin. Oikein asetettu hinta tekee palvelustasi myös helposti ostettavan ja houkuttelevan.

Tervetuloa kuulemaan, miten voit parantaa oikean hinnoittelun avulla kannattavuutta ja tehdä palveluistasi helposti ostettavia.

Koulutuksen hyödyt

  • Opit hinnoittelemaan palvelusi mahdollisimman kannattavasti ja ostajan kannalta houkuttelevasti.
  • Perehdyt arvoperusteiseen hinnoitteluun ja hinnoittelun psykologiaan.

Seuraavat toteutukset

Tulossa 1 toteutus

28 toukokuuta, 2024

  • Etätoteutus
  • Verkossa

Kohderyhmä

Koulutus sopii kaikille B2B- ja B2C-yrityksen palveluiden hinnoittelun parissa työskenteleville toimialasta riippumatta — toimitpa sitten markkinoinnin, myynnin, talouden tai tuotekehityksen tehtävissä.

Aikataulu

8.50 Yhteyden avaus 

9.00
Johdanto palveluiden hinnoitteluun

  • Arvoperusteinen hinnoittelu
  • Hinnoittelustrategian lähtökohdat 

Keskustelu: Hinta/laatu position määrittäminen

9.45 Tauko

10.00
Hinnoittelun psykologiaa – miten palveluiden ostaja muodostaa hintamielikuvan

  • Tunnetko ostajasi ja kuinka tärkeä hinta on hänelle?
  • B2C ja B2B -ostajien erot ja segmentoinnin tärkeys hinnoittelun näkökulmasta
  • Ostaja on kiinnostunut palvelun arvosta, ei vain hinnasta
  • Referenssihinta – mihin ostaja vertaa tarjoamasi palvelun hintaa?

Case-harjoitus: Referenssihinnan muodostuminen

11.30 Lounas

12.15
Palveluiden hinnoittelun lähtökohdat

  • Valitse hintametriikka, jota käytetään palvelun hinnan määrittämiseen
  • Määrittele hyväksyttävissä oleva hintojen vaihteluväli
  • Valitse hinnoittelumalli, esim. kiinteä hinta, aikaan perustuva hinta, tilauspalvelu
  • Lopullisen hintatason määrittäminen
  • Kuinka hyvin hinta kattaa kustannukset

Case-harjoitus: Hinnan perusteiden valinta

13.45 Tauko

14.00
Lopullisen hinnan asettaminen ja myyminen

  • Kuinka tuoda hinta esille - hinta on myös signaali ja vihje mm. laadusta ja luotettavuudesta
  • Alennukset

Visiointia ja ajatuksia

15.00 Koulutus päättyy

Kouluttaja

Outi Somervuori on hinnoittelun asiantuntija, jolla on kokemusta hinnoittelustrategian luomisesta, akateemisesta hinnoittelututkimuksesta sekä palveluiden hinnoittelusta käytännössä. Hän on toiminut hinnoittelupäällikkönä palvelualalla, suunnitellen hinnoittelua, joka edistää yrityksen kasvua, kannattavuutta ja asiakastyytyväisyyttä. Yrittäjänä start up -maailmassa hän on ollut luomassa uusille palveluille hinnoittelustrategioita ja -malleja. Lisäksi hänellä on tohtorin tutkinto hinnoittelusta. Akateemisessa tutkimuksessaan hän on erikoistunut hinnoittelun psykologiaan, eli siihen, miten ostaja muodostaa hintamielikuvan ja miten ostaja reagoi hintoihin. Outi on myös toiminut konsulttina useille yrityksille hinnoittelun osalta ja tehnyt hinnoittelua tukevaa tutkimusta yhteistyössä eri yritysten kanssa.

Kokemus

  • Hinnoittelupäällikkö palvelutoimialalla
  • Startup-yrittäjä
  • Akateeminen tutkija Aalto-yliopistossa ja Stanfordin yliopistossa
  • Tohtorin tutkinto hinnoittelun psykologiassa
  • Hinnoittelun tutkija ja konsultti, esim. kuluttajatoimialalla kuten FMCG, elektroniikka ja kuluttajapalvelut.

Kustannukset

Hinta 790 € + alv 24 %, 189,60 €

Jäsenetuhinta 590 € + alv 24 %, 141,60 €

Kauppakamarin Koulutus somessa

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Hinnoittele palvelusi oikein? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.
Kauppakamarin Koulutus
Kalevankatu 12
00100 Helsinki

Suomen monipuolisin ajankohtaiskouluttaja

Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...

Lue lisää kouluttajasta Kauppakamarin Koulutus ja katso koulutustarjonta täältä

Sponsoroitu