Vapaudu hintakilpailusta arvoperusteisella hinnoittelulla

Kesto
3 tuntia
Hinta
650 EUR + alv 24 % (yht. 806 EUR)
Seuraava toteutus
25 huhtikuuta, 2024 katso lisätiedot
Toteutustapa
Etätoteutus
Kesto
3 tuntia
Hinta
650 EUR + alv 24 % (yht. 806 EUR)
Seuraava toteutus
25 huhtikuuta, 2024 katso lisätiedot
Toteutustapa
Etätoteutus
alkaen 650 EUR + alv 24 % / osallistuja

Vapaudu hintakilpailusta arvoperusteisella hinnoittelulla

Arvoperusteista hinnoittelua hintakilpailusta vapautumiselle.

Kaikki organisaatiot kohtaavat myynnin ja ostamisen murroksen. Tässä murroksessa myynnin kasvu hiipuu ja kannattavuusmarginaalit pienenevät, ellei organisaatio uusi toimintojaan.

Tässä koulutuksessa kuulet, miten arvoperusteinen hinnoittelu auttaa yritystä parantamaan kannattavuuttaan myyntityön ja ostamisen murroksessa. 

2020-luvulla olemme myynnin murroksen ja asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutoksen takia aivan uudessa tilanteessa. Monissa organisaatiossa haasteena ovat seuraavat asiat: myyntivolyymit ovat lähteneet laskuun, kannattavuus ei pysy halutulla tasolla, asiakkaat kilpailuttavat kaiken ja uudet myyntikanavat korvaavat perinteisen myyntityön. Olemme tilanteessa, jossa joudumme pohtimaan seuraavia asioita: 

  • miten kasvatan liikevaihtoa
  • miten kasvatan tulosta
  • miten pidän kulut kurissa
  • miten tehostan toimintaa
  • miten tehostan resurssien käyttöä.

Tämän myötä myyntityön ja ostamisen murros, ja niiden vaikutukset tuotteiden ja palveluiden hinnoitteluun ovat nousseet erittäin ajankohtaisiksi aiheiksi. Jotta pärjäämme entistä kireämmässä kilpailutilanteessa, on meidän mietittävä arvon tuottamista asiakkaillemme, jotta pääsemme pois hintakilpailusta ja entisestään pienenevistä katteista. 

Viimeisten tutkimusten mukaan 38 % myyntitapahtumista johtaa ”ei päätöstä” -lopputulemaan. Mielenkiintoinen kysymys onkin se, miten hinta vaikuttaa tähän, miten asiakkaat luottavat myyntityötä tekeviin ihmisiin ja miten luottamus heijastuu hinnoitteluun. Asiakkaat haluavat ostaa ja asioida helposti ja nopeasti. Yritysten haasteena onkin löytää kannattava tapa myydä eri kanavissa, sillä digitaalisuus muuttaa ihmisten välisten kontaktien merkitystä. 

Koulutuksen hyödyt

  • Opit hyödyntämään arvoperusteista hinnoittelua
  • Parannat kannattavuutta oikealla hinnoittelulla
  • Perehdyt luottamuksen rooliin hinnoittelussa ja myyntityössä

Kurssipalautetta

"Hyviä "karttoja" ja nelikenttiä myynnin kehittämisen karikoihin. Myynnin kehittäminen on yrityksen strategian kehittämistä "

"Johanna yhdisti hyvin käytännön kokemusta ja tutkimustietoa."

Seuraavat toteutukset

Tulossa 1 toteutus

25 huhtikuuta, 2024

  • Etätoteutus
  • Verkossa

Kohderyhmä

Koulutus sopii kaikille B2B-yrityksen palveluiden tai tuotteiden myynnistä ja hinnoittelusta vastaaville toimialasta riippumatta.

Aikataulu

8.45
Yhteyden avaus

9.00
Myyntityön ja ostamisen murros, ja niiden vaikutukset tuotteiden ja palveluiden hinnoitteluun

10.00
Tauko

10.10
Arvon myyminen asiakkaille hinnan sijaan

38% myyntitapahtumista johtaa ei päätöstä -lopputulemaan­­— miten hinta vaikuttaa tähän?

11.00
Tauko

11.10
Miten luottamus heijastuu hinnoitteluun, ja miten asiakkaat luottavat myyntityötä tekeviin ihmisiin

12.00
Koulutus päättyy

Kouluttaja

Kouluttajana toimii Johanna Förnäs, joka on kokenut liiketoimintajohdon ammattilainen. Hänellä on kokemusta liiketoiminnan ja myynnin johtamisesta yli 20 vuotta. Johannalta löytyy konkreettisia näyttöjä palveluiden myynnistä, kehittämisestä sekä vaativien muutosten läpiviennistä haastavassa toimintaympäristössä.

Kustannukset

JÄSENETUHINTA 450,00 € (+alv 24 %, 108,00 €)

HINTA 650,00 € (+alv 24 %, 156,00 €)

Kauppakamarin Koulutus somessa

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Vapaudu hintakilpailusta arvoperusteisella hinnoittelulla? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.
Kauppakamarin Koulutus
Kalevankatu 12
00100 Helsinki

Suomen monipuolisin ajankohtaiskouluttaja

Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...

Lue lisää kouluttajasta Kauppakamarin Koulutus ja katso koulutustarjonta täältä

Sponsoroitu